Рейтинг теми:
  • Голосів: 0 - Середня оцінка: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Цікава стаття про сучасний фундамент американської освіти (л.)
#1
Мене, як університетського викладача у США, давно хвилює ця проблема. І, знаючи схильність українських освіто-бюрократів некритично хапатися за все "західне," маю підозру, що це скоро буде проблемою української освіти також.

Я говорю про теорію так званого "підвищення самооцінки."

Приблизно з кінця 1970-х - початку 1980-х років в американській педагогіці з"явилася тенденція вважати "занижену самооцінку" коренем мало не всіх бід. За цією теорією, молода людина з недостатньо високою самооцінкою не може вирішити своїх життєвих проблем. Через занизьку самооцінку юні американці погано вчаться, кидають школу, не можуть знайти хорошу роботу, починають вживати наркотики і, кінець-кінцем, опиняються серед злочинців. Подолати це явище треба навчанням, вже з дитинства, як підвищити самооцінку. Купа різних експертів - педагогів і психологів - пропонують тренувати молодь підвищувати самооцінку. Наприклад, дітям і юнацтву пропонують годину-дві на день сидіти чи лежати і повторювати самім собі, про себе, чи в голос: "Я хороший. Я дуже хороший. Я прекрасний. Я чудовий. Я вартий любові. Я вартий усієї любові на світі."

Прихильники цієї теорії публікують "результати" своїх "досліджень," які нібито свідчать про те, що коли в людини підвищується самооцінка, вона стає здатною вирішити всі свої проблеми і стати повноцінним, корисним членом суспільства.

Критики ж цієї теорії звертають увагу на наступне. По-перше, ці "висновки" базуються на зовсім маленькій кількості спостережень. Іноді "глобальні" висновки про необхідність підвищення самооцінки робляться на підставі інтерв"ю, взятого в ОДНІЄЇ людини. По-друге, з історій про підвищення самооцінки можна зробити зовсім інший висновок, а саме: ти не стаєш здатним розв"язувати проблеми ЗАВДЯКИ тому, що ти підвищив самооцінку; навпаки, твоя самооцінка виросла тому, що ти розв"язав принаймні деякі зі своїх проблем!

На жаль, у мене таке враження, що прихильників теорії підвищення самооцінки все більшає і більшає. Я бачу, наприклад, безкінечні статуси в соцмережах, написані моїми власними студентами, про те, як брак самооцінки заважає їм досягти успіху. І такі настрої підтримуються педагогами і батьками...

Як кажуть, кого Бог хоче покарати, того Він позбавляє розуму...

http://nymag.com/scienceofus/2017/05/sel...-help.html
Відповісти
#2
Маю надію, що це не стане головною проблемою української освіти, бо раніше дасть дуба сама освіта.
Відповісти
#3
(07-06-2017, 08:27 )Волод писав(ла): Маю надію, що це не стане головною проблемою української освіти, бо раніше дасть дуба сама освіта.

Чую від друзів-вчителів в Україні, що там це ВЖЕ проблема теж. Але в Україні висота самооцінки диктується головним чином заможністю і соціальним положенням батьків: діти "багатеньких буратін" мають, як правило, високу самооцінку, а діти бідніших - низьку. У США такий розподіл не очевидний. Подивлюся статистику, і не буду здивований, якщо такої кореляції тут у США не існує. За моїм власним вчительським досвідом, я мав студентів з дуже бідних сімей, які росли у злиднях, серед безробіття, пияцтва, наркотиків, бійок тощо, але мали достатньо високу самооцінку.
Відповісти


Схожі теми
Тема: Автор Відповідей Переглядів: Ост. повідомлення
  Стаття в УП про Квіта Torr 1 529 14-11-2015, 03:40
Ост. повідомлення: Киянин
  На тему освіти і еволюції[взагалі] stryjko_bojko 0 464 29-08-2015, 21:51
Ост. повідомлення: stryjko_bojko
  Тернопільські активісти спробують змінити систему освіти Майдан-Інформ 0 313 25-02-2015, 22:06
Ост. повідомлення: Майдан-Інформ

Перейти до форуму: